Actuele storingen bij Ziggo


Indien u een storing ondervind aan uw televisie, kabelontvanger en/of radio dan kunt u dmv. onderstaande link controleren of er een storing bekend is op uw postcode.

 


Oplossingen:


Als er geen storing bekend is kan het voorkomen dat uw digitale decoder is vastgelopen.

U dient hiervoor uw decoder opnieuw op te starten.

 

Voor het herstarten / opnieuw starten van uw digitale ontvanger, volgt u de volgende stappen:

1. Schakel de digitale ontvanger uit en verwijder uw smartcard

2. Haal voor minimaal 30 seconden de digitale ontvanger van de stroom

3. Koppel de tv-kabel (coaxkabel) los van de ontvanger

4. Sluit de ontvanger weer aan op de stroom, maar plaats de smartcard nog niet

5. Na enkele minuten vraagt de digitale ontvanger om de smartcard te plaatsen

6. Plaats de smartcard weer in de digitale ontvanger. Er verschijnt nu een foutmelding in beeld

7. Sluit de coaxkabel weer aan op de digitale ontvanger

 

Indien u nog steeds problemen heeft met de ontvangst kan het ook aan uw bekabeling liggen.

Controleer of alle bekabeling van goede kwaliteit is en goed is aangesloten. Ook op eventuele externe apparaten. Haal deze apparaten er tussenuit. Heeft u dan wel goed signaal, dan is er een probleem met de externe apparaten of de bekabeling daarvan. Veel problemen ontstaan door slechte bekabeling in woningen. Als u voor 1 september geen last van slecht beeld had, dan kan de oorzaak nog steeds de bekabeling bij u thuis zijn. Enkele zenders zitten nu op een andere frequentie op ons netwerk. Is uw bekabeling niet van goede kwaliteit, dan merkt u daar nu wel iets van op deze tv-zenders. Gebruik kabels met kabelkeur, bijvoorbeeld de Hirschmann Koka799, bij ons verkrijgbaar in diverse lengtes en van de rol.